Brkati studeni

Zacijelo ste već čuli za Movember, kampanju koja promiče podizanje svijesti o raku prostate i koja traje već dulji niz godina, točnije od 2003. Kod nas se još ona naziva i Brkati studeni. Njezin cilj je potaknuti muškarce na redovne liječničke preglede kako bi se na vrijeme dijagnosticirale i liječile muške bolesti. Simbol su joj brkovi, pa je kovanica Movember od kombinacije riječi mustache (brkovi) i November (studeni). U cijelom mjesecu studenom brojni muškarci koji podupiru ovaj projekt puštaju brkove i bradu. Ta promjena izgleda izaziva kod ljudi zanimanje i tako se širi ideja i shvaća važnost pokreta.

Dlakavi siječanj

Nakon što je Movember prihvaćen diljem svijeta, dolazi do nove ideje i pokreta zvanog Januhairy ili Dlakavi siječanj. Pokret ohrabruje žene da puste prirodni rast dlaka tijekom siječnja i fotografije svojeg nedepiliranog tijela javno objave putem društvenih mreža.

Ideju je osmislila studentica Laura Jackson koja je prirodni izgled postigla zbog sudjelovanja u predstavi. Primijetila je da okolina koja je okružuje dosta burno reagira na jednu prirodnu pojavu kao što su dlake. Ustaljene društvene norme uvijek se ruše dolaskom novih naraštaja, pa su sada na red došle i ženske navike depilacije. Tako je nastao Januhairy kako bi ohrabrio žene u samoosnaživanju i prihvaćanju samih sebe. A čime boljim nego rušenjem ideje da je ženska dlakavost odbojna i sramna, već prirodna pojava u ljudskoj vrsti. Januhairy označava da osoba može sama odlučiti što učiniti sa svojim tijelom bez da je se zbog toga posramljuje.

Mit o savršenoj ženi

Nije ovo prvi put da se žene na ovaj način osnažuju. Prošloga je svibnja popularna Rihanna objavila svoju fotografiju s neobrijanim nogama i strijama, što je među njezinim pratiteljima pokrenulo lavinu rasprava o percepciji i pozitivnom stavu prema vlastitom tijelu. Poslije nje se i nekoliko brendova okrenutih milenijalcima odlučilo na drukčiji pristup njezi tijela. Oboje je doprinijelo promjeni stava o dlakavim dijelovima tijela kao nečemu nehigijenskom ili ružnom. I afirmaciji stava da je savršena žena ustvari mit.